två dagar spa

spa, strandbaden, weekend, högklackat, fodralklänning, champagne

Här har veckan flanerat framåt må jag säga och det mesta ska ju ske på samma gång så inte nog med att vi hunnit med att tillbringa hela helgen på lyxigt spa och fått russinhud av allt poolande så ska det ju planeras för både mannens egentliga födelsedag som gick av stapeln igår och så drar ju vi påskfirandet en vecka före alla andra eftersom barnen inte är hos oss över påsk i år och några önskar ju besök av påskharen…

Hur som så hej fina ni!
Jag tänkte att vi får väl ändå se hur det begav sig där nere på Strandbaden i Falkenberg innan jag visar er hur vi hyllade mannen igår.
Bilden ovan känns ju egentligen onödig men ja, så ser ni att jag packade ner ett par högklackade för kvällens festligheter i restaurangen..

spa, strandbaden, weekend, högklackat, fodralklänning, champagne

Sen kommer allt i en helt okronologisk ordning lite så där fladdrigt som kännetecknar mig på något sätt.
Men tänker att det viktiga är ju inte att jag lägger tid på att flytta om bilderna utan att vi faktiskt tittar lite på festligheterna.

Där har vi Kärleken i det som blev vårt rum. Det var faktiskt samma rum vi hade sist vi var nere så det kändes ju bekant och bra att vi redan för två år sedan hade bekantat oss och sagt Hej.
Viktiga saker.

spa, strandbaden, weekend, högklackat, fodralklänning, champagne

Ombonat i pur Hamtons stil med böljande palmer, mörka träslag och fladdrande sänghimmel.
Som gjord för att snubbla in sig i på kvällningen men peppar peppar så klarade vi oss båda två från att trassla in oss.
Den var dock väldigt bra att dra för då vinddraget från ventilationen gick på någon slags högsommar-inställning och hur mycket vi än letade hittade vi ingen dosa för att kunna justera det, gav upp och drog för sänghimlen istället. Kanske var det tanken från inredaren?

spa, strandbaden, weekend, högklackat, fodralklänning, champagne

Havsutsikt från balkongen med röd vacker solnedgång som en tavla förgyllde högtidsskålen på ett ypperligt sätt, och när detta skedde hade vi ju tom upplevt The Ivory Ritual  vilket kort och gott kan översättas som total avkoppling med fotbad, olika bastus med olika effekter, isbad, varma bad, hamam-skrubb, helkroppsinpackad i lera och så insmord i solrosolja och in i en avslutande bastu med bris.

När ritualen var över efter några timmar svepte vi in oss i badrockarna, tog varsin handduk  under armen och skred runt en smula innan det var dags för mig att få en Gold ansiktsbehandling under 45 minuter och Kärleken en helkroppsmassage under samma tid.
Ren lyx kan intygas och om vi inte var mjuka som kokta sparrisar före så var vi det defenitivt efter och benämningen ”Spa-hår” hade nått en om möjligt ännu högre dimension av status.
På mig ska tilläggas.
Mannen var snygg som vanligt medan jag kunde bli tagen som Diana Ross look-a-like om talang-jägare hade smugit runt i korridorerna.
Så ja, när vi där på kvällen före middagen och iordningfixandet njöt av den kylda Bollingern så mådde vi inte fy skam.

spa, strandbaden, weekend, högklackat, fodralklänning, champagne

Dag två vaknade vi tidigt av att det lät som Bernad och Biancas Albatross satt på balkongen.
Jag har då aldrig varit med om att en liten trut kan låta som en väldigt stor.
Och så tidigt på morgonen dessutom.
Nåväl, man vaknade ju och det gav ju pluspoäng för att hinna njuta av en lång och fantastiskt frukost.
För om det är någonting som dessa Spa-hotell, både Strandbaden och dess motsvarighet i Ystad kan, så är det att bjuda sina gäster på en dådig frukostbuffe.
Tack säger vi.

spa, strandbaden, weekend, högklackat, fodralklänning, champagne

Så dag två gick i ungefär samma lunk som dag nummer ett.
Till och med lite mer soft för nu hade vi inga tider att passa mer än att vi bara fick vara i det öppna spa’et till eftermiddagen men det var ju tur att dom satt en sluttid, russin-varningen på huden är annars ett skriande faktum.
Men, vi testade alla utomhus poolerna och låg sedan länge och väl i den grundaste inomhus med utsikt över havet.
Någon nöd på oss gick det inte.
Intygar.

Ja där är hon ju.
Diana Ross med sitt Spa-hår och på väg till middagen och jag måste ju erkänna att jag ser måttligt road ut, det kanske mer har att göra med att jag var en smula mör.
Det blir lätt så när det går liiiiite för sakta och är liiiite för ”sakta lunk”.
Men, så här såg hon ut.
Förtydliga det där med spa-hår kanske jag behöver göra kom jag på om nu någon undrar, det brukar ju bli så, att vissa frågetecken uppstår när jag skriver.
Långt hår som påverkas av den höga luftfuktigheten och vatten och all ånga som avdunstar från huvudet, det blir som ett ostyrigt stort frizz utav det. Tänk Skatbo. Lite så.

spa, strandbaden, weekend, högklackat, fodralklänning, champagne

Det var två dagars spa det.
Väl förpackat i några foton.
Jag hade ju kunnat gå en smula crazy med kameran där inne för det är otroligt vackert och varenda detalj är värd att föreviga, speciellt den otroligt vackra koloniala trappan i entren, jag dör så vacker den är men det blev inte att kameran var med, den tål ju inte fukt så bra, än mindre än mitt hår faktiskt.
Men njutit har vi. Av stället, av rummet, av atmosfären, av ljuvlig tre rätters middag och gott vin, av samtal och skratt och närhet och att känna sig tvagad från topp till tå så här innan sommaren kan ju aldrig vara fel….